fbpx

Bezmaksas piegāde pirkumiem virs 40 EUR uz Omniva pakomātiem, DPD Pickup punktiem vai Pastu visā Latvijā!

×

Ieteikumi un triki, kā remdēt vēlmi pēc našķiem!

Ieteikumi un triki, kā remdēt vēlmi pēc našķiem!

Vēlme pēc neveselīga ēdiena var rasties dažādu iemeslu dēļ. Vienam tas ir stress, citam ieradums, bet vēl kādam – vitamīnu un minerālvielu trūkums organismā. Ja nesākam ievērot, ka neveselīgi našķi un uzkodas atstāj negatīvu iespaidu uz mūsu figūru un/vai veselības stāvokli, tad papildu uzmanību bieži vien tam nepievēršam, un turpinām šos produktus patērēt savā uzturā.

Tomēr ikvienam būtu jāsaprot, ka neveselīgs uzturs un junk-food atstāj negatīvu ietekmi uz mūsu veselību arī ilgtermiņā, ne vienmēr un visiem radot tūlītējas sekas, tāpēc šajā rakstā skaidrosim to, kas izraisa vēlmi pēc našķiem un kā remdēt vēlmi pēc tiem!

Kāpēc rodas vēlme pēc “kaut-kā”?

“Ehh, kā gribas ‘kaut ko’ uzkost..” – pazīstama situācija ne vienam vien! Vēlme pēc našķiem un uzkodām var rasties dažādu iemeslu dēļ – populārākie no tiem ir stress, bezmiegs vai pazemināts cukura līmenis, taču, atskaitot iepriekš minētos, pastāv arī dažādi citi iemesli, kāpēc mums kārojas kādu noteiktu našķi vai pat garšu.

  • Vēlme pēc sāļa ēdiena un našķiem nereti rodas, kad esi pārāk sasprindzināts un saskaries ar stresa situācijām, jo šajos gadījumos ķermenī notiek stresa hormonu svārstības. Daudzi cilvēki netic, ka stress var izraisīt atpaukošanos – var, ja nespēj cīnīties ar vēlmi kaut ko apēst.
  • Pastiprināta vēlme pēc salda ēdiena un desertiem liecina, ka svārstās cukura līmeni asinīs. Kad tas pazeminās, ķermenis signalizē, ka nepieciešams papildu cukurs, kas šo līmeni stabilizēs. Taču šādas regulāras ķermeņa prasības var rezultēties ar nopietnu veselības problēmu – zemu cukura līmeni.
  • Vēlme pēc ogļhidrātiem bagātas pārtikas un uzkodām liecina par to, ka ķermenim trūkst enerģijas, tādēļ bieži vien ēdam parastu maizi vai makaronus, taču, apēdot šos produktus nereti nekas nemainās, jo šie “tukšie ogļhidrāti’’ dažkār liek Tev justies vēl vairāk izsalkušam nekā iepriekš.
  • “Nezinu, ko vēlos” – šī stadija bieži vien iestājas tad, kad nav ko darīt vai kad jaucam izsalkumu ar slāpēm. Brīžos, kad nezini, ko vēlies, roka bieži stiepjas pēc kaut kā neveselīga, jo tas ātrāk spēs remdēt vēlmes, taču dažkārt viss, kas patiešām nepieciešams, ir izdzert glāzi ūdens, lai atkal justos labi un neizjustu vēlmi pēc liekiem kārumiem!

Kā šo vēlmi iespējams remdēt?

Lai remdētu vēlmi ēst neveselīgi nav nepieciešams milzīgs dažādu sarežģītu darbību kopums. Taču ar pavisam ikdienišķām darbībām un nelielu paradumu maiņu ir iespējams atbrīvoties no šī kaitīgā ieraduma.

  1. Ēd sabalansēti – pārdomāts, krāšņs un uzturvielām bagāts ēdiens nodrošinās to, ka Tu ikdienā uzņem visus nepieciešamos vitamīnus un minerālvielas. Piemēram, makaronu vietā izvēlies pilngraudu pastu, savukārt baltmaizi aizvieto ar pilngraudu maizi, bet šokolādes batoniņa vietā apēd ābolu!
  2. Uzturi veselīgu miega režīmu – vai zināji, ka miegs ir viens no būtiskākajiem faktoriem, kas atbild par mūsu garastāvokli dienas laikā? Ja neesam izgulējušies, izjūtam dusmas un sliktu garastāvokli, kas var rezultēties ar ēšanu emociju un jūtu uzplūdā. Pieaugušam cilvēkam diennaktī nepieciešamas vidēji 7-8 stundas miega, – ja to ieturēsi, tad jau drīz sajutīsi ķermeņa pašsajūtas uzlabošanos.
  3. Izvairies no stresa situācijām – stress pastriprināti ietekmē vēlmi pēc neveselīgām uzkodām. Centies vai nu maksimāli izvairīties no stresa situācijām, vai to laikā vai pēc tām nestiepties pēc blakus esošās šokolādes tāfelītes!
  4. Neveselīgos ēdienus neturi “acu priekšā” – esam jau pieraduši, ka saldumus vai tikko nopirktās bulciņas noliekam labi redzamā un pieejamā vietā, līdz ar to, ejot garām, roka, gribot-negribot, pastiepsies pēc šī kāruma. Ja šie ēdieni stāvēs skapītī, ledusskapī vai citā piemērotā vietā, tad vēlme pēc šiem saldumiem būs daudz mazāka.

Ar ko iespējams aizvietot našķus, neveselīgus ēdienus un uzkodas?

Mūsdienās ir radītas daudzas lieliskas alternatīvas – veselīgie našķi, kurus ēdot,  nejutīsies vainīgs, turklāt – patērēsi tos daudz mazāk. Pastāstisim par četriem unikāliem produktiem no plašā FitFactory klāsta, kas palīdzēs aizvietot neveselīgos ēdienus un dzērienus!

  • Musli batoniņi – šokolādes batoniņa vietā izvēlies musli batoniņu? Lieliski! Parasti tie tiek veidoti pamatā no musli un dažāda augļu, ogu un riekstu maisījumiem, kas dos arī enerģiju. Viens batoniņš sniegs Tev bagātīgu devu organismam nepieciešamo uzturvielu.
  • Garšas pilieni – šī alternatīva uzlabos ēdienu un dzērienu garšu veselīgā veidā, jo šie garšas pilieni nesatur kalorijas un cukurus, taču ēdienam tie piešķirs visdažādākās garšas.
  • Beztauku mērces – kārojas pēc kā sātīgāka? Bezkaloriju un beztauku mērces būs veselīga un lieliska alternatīva majonēzei un citām, veikalos atrodamajām, neveselīgajām uzkodu mērcēm! Kā garšīgas piedevas salātiem, dārzeņiem un citiem ēdieniem, tās varēsi izbaudīt bez vainas apziņas, jo tās nesatur nedz taukus, nedz cukurus, nedz milzīgu kaloriju daudzumu!
  • Uzkoda apetītes kontrolei – arī šādi ir iespējams aizvietot neveselīgos ēdienus – lietojot produktus, kas kontrolē apetīti. Šādas uzkodas kontrolē ēdiena uzņemšanas biežumu, rada sāta sajūtu un mazina ēstgribu. Šīs uzkodas apetītes kontrolei var lietot arī tievēt gribētāji, jo tās ir patiešām efektīvas!

Lai arī cik ļoti daudzi no mums ir pieraduši pie čipšiem, konfektēm un citām neveselīgām uzkodām, ir jāapzinās, cik daudz tās patērējam un cik neveselīgas tās ir mūsu organismam. Ja ķeramies pēc kaut kā neveselīga ik brīdi, kad izjūtam stresu, tad tā noteikti ir problēma, ko būtu nepieciešams risināt.

FitFactory aicina rūpēties par savu ķermeni un veselību, un iesaka ievērot augstāk minētos ieteikumus, ieviešot tos savā ikdienā un tādā veidā atbrīvojoties no regulāras vēlmes našķoties ar neveselīgām uzkodām.

Piesakies jaunumu saņemšanai

Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu lietošanai www.fitfactory.lv. Uzzināt vairāk

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close