fbpx

Bezmaksas piegāde pirkumiem virs 40 EUR uz Omniva pakomātiem, DPD Pickup punktiem vai Pastu visā Latvijā!

×

Kādus vitamīnus ieteicams lietot vasaras sezonā

Kādus vitamīnus ieteicams lietot vasaras sezonā

Vasara – tas ir laiks, kad daba mūs lutina ar siltumu, sauli un bagātīgu svaigu augļu un dārzeņu piedāvājumu. Tomēr, neskatoties uz šķietamo veselības pilnbriedu, arī vasarā mūsu organisms prasa īpašu uzmanību, lai saglabātu optimālu vitamīnu līmeni. Saules stari un siltie laikapstākļi var ietekmēt mūsu veselību gan pozitīvi, gan negatīvi, tāpēc ir svarīgi zināt, kuri vitamīni ir īpaši nozīmīgi šajā sezonā. Šajā rakstā aplūkosim, kuri vitamīni ir nepieciešami vasarā, kā tos iegūt no uztura un kā uzturēt savu organismu labā formā, lai pilnībā izbaudītu šo burvīgo gadalaiku.

D vitamīns

Saules vitamīns – tā varētu dēvēt D vitamīnu, jo tas veidojas mūsu ādā, pakļaujoties saules stariem. Vasarā mēs vairāk laika pavadām ārā, tādēļ ir lieliska iespēja papildināt D vitamīna krājumus. Tomēr jāatceras, ka pārmērīga saules iedarbība var būt kaitīga, tāpēc atrodoties saulē, lietojiet saules aizsargkrēmus un izbaudiet saules peldes ar mēru. Mūsu platumu grādos ir grūti uzņemt D vitamīnu ar sauli, tāpēc jālieto uztura bagātinātāju formā, lai uzņemtu pietiekoši daudz D vitamīnu.

C vitamīns

C vitamīns ir spēcīgs antioksidants, kas palīdz stiprināt imūnsistēmu un veicina kolagēna ražošanu, uzlabojot ādas elastību un veselību. Vasarā mums ir iespēja baudīt dažādus svaigus augļus un dārzeņus, kas ir bagāti ar C vitamīnu. Ēdiet zemenes, kivi, citrusaugļus, tomātus un papriku, lai nodrošinātu pietiekamu C vitamīna uzņemšanu.

A vitamīns

A vitamīns ir būtisks redzes veselībai, ādas veselībai un imūnsistēmai. A vitamīns ir pazīstams ar savu nozīmi redzes veselībā. Tas palīdz uzturēt labu redzi, īpaši vājā apgaismojumā. A vitamīns veido rodopsīnu, pigmentu acs tīklenē, kas ļauj redzēt krēslā un tumsā. Nepietiekams A vitamīna līmenis var izraisīt nakts aklumu un citas redzes problēmas. A vitamīns ir svarīgs ādas šūnu augšanai un atjaunošanai. Tas palīdz saglabāt ādas mitrumu, uzlabot tās elastību un aizsargāt pret saules radītajiem bojājumiem. Vasarā, kad āda bieži tiek pakļauta saules staru iedarbībai, A vitamīns var palīdzēt novērst saules apdegumus un paātrināt bojātās ādas atjaunošanos.To var atrast tādos pārtikas produktos kā burkānos, saldajos kartupeļos, spinātos un citos zaļās lapas dārzeņos. Vasarā, kad pieejami daudzi svaigi dārzeņi, ir viegli uzņemt nepieciešamo A vitamīna daudzumu.

E vitamīns

E vitamīns aizsargā ādu no brīvajiem radikāļiem un palīdz saglabāt ādas mitrumu. E vitamīns ir spēcīgs antioksidants, kas neitralizē brīvos radikāļus, samazinot oksidatīvo stresu un novēršot šūnu bojājumus. Tas palīdz aizsargāt ādas šūnas no ultravioletajiem (UV) stariem, samazinot saules apdegumu un priekšlaicīgas novecošanās risku. E vitamīns palīdz uzturēt ādas mitrumu un elastību. Tas darbojas kā dabīgs mitrinātājs, kas palīdz novērst ādas sausumu un lobīšanos, īpaši pēc saules iedarbības. E vitamīns veicina arī ādas atjaunošanās procesu, palīdzot sadziedēt bojāto ādu. Lietojiet avokado, riekstus un sēklas, kā arī augu eļļas, lai uzņemtu pietiekami daudz E vitamīna.

B grupas vitamīni

B grupas vitamīni ir būtiski enerģijas ražošanai un nervu sistēmas darbībai. Tie palīdz cīnīties ar nogurumu un stresu, kas bieži vien var palielināties karstajos vasaras mēnešos. B vitamīnus var atrast pilngraudu produktos, pākšaugos, gaļā un piena produktos.

Papildus padomi

  • Hidratācija: Neaizmirstiet dzert pietiekami daudz ūdens, jo tas ir būtiski vispārējai veselībai un labam noskaņotam.
  • Uzturs: Vasara ir lielisks laiks, lai baudītu svaigus un vietējos produktus. Apmeklējiet tirgus un vietējās saimniecības, kur pārdod svaigus augļus un dārzeņus, kuri bagāti ar vitamīniem un minerālvielām.
  • Fiziskā aktivitāte: Aktīvs dzīvesveids ārā palīdzēs uzturēt labu formu un veselību. Neaizmirstiet par aizsargkrēmu lietošanu un regulāru atpūtu ēnā.

Vasaras mēneši piedāvā lielisku iespēju papildināt vitamīnu krājumus un uzlabot vispārējo veselību. Ar saules gaismas palīdzību mēs varam viegli uzņemt D vitamīnu, bet svaigi augļi un dārzeņi nodrošina bagātīgu citu nepieciešamo vitamīnu avotu. Atcerieties, ka līdzsvarots uzturs, pareiza hidratācija un regulāras fiziskās aktivitātes ir būtiski, lai justos labi un enerģiski visu vasaru. Lietojot vitamīniem bagātus pārtikas produktus un pievēršot uzmanību savai veselībai, jūs varēsiet pilnvērtīgi izbaudīt šo brīnišķīgo sezonu. Rūpējieties par sevi, un vasara jums sniegs tikai prieku un labu pašsajūtu!

Piesakies jaunumu saņemšanai
Loading

Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu lietošanai www.fitfactory.lv. Uzzināt vairāk

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close