fbpx

Bezmaksas piegāde pirkumiem virs 40 EUR uz Omniva pakomātiem, DPD Pickup punktiem vai Pastu visā Latvijā!

×

Pārtrenēšanās: Kā to pamanīt un no tās izvairīties?

Pārtrenēšanās: Kā to pamanīt un no tās izvairīties?

Fitnesa entuziasti mēdz veltīt daudz laika, lai pārliecinātu fiziski neaktīvus cilvēkus trenēties, trenēties un vēlreiz trenēties. Taču arī pārāk liela trenēšanās var būt nelabvēlīga mūsu ķermenim.

Šobrīd, kad sporta zāles ir ciet, nevaram doties pie fitnesa trenera, kas palīdzēs gadījumos, kad jūtama pārtrenēšanās. Tādēļ šajā bloga rakstā uzzināsi, kā saprast, ka esi pārtenējies, kā to novērst un kādi produkti varētu palīdzēt sevi nepārslogot!

Kas ir pārtrenēšanās?

Lai gan šo terminu ir nedaudz grūti izskaidrot, pētnieki ir izpētījuši, ka pārtrenēšanās ir process, kura laikā tiek pārsniegtas organisma spējas.  Pārtenēšanos var pamanīt tad, kad tiek izjusts tāds kā hronisks nogurums – rodas nespēks, enerģijas zudums, pasliktinās garastāvoklis un samazinās ēstgriba. Tas notiek tad, kad ķermenim netiek dota pienācīga atpūta, – respektīvi, treniņu intensitāte, ilgums un apjoms pārsniedz to laiku, kurā organisms spēj atgūt spēkus.

Cilvēks, kas katru dienu sevi piespiež skriet garus, nogudrinošus skrējienus, visticamāk pārtrenēsies. Pārtrenēšanās visātrāk var notikt tajos sporta veidos, kur ir nepieciešami smagi un regulāri treniņi, piemēram, peldēšanā, skriešanā u.tml.

Kādi var būt pārtrenēšanās cēloņi?

  1. Pārāk liela organisma nesagatavotība augstas intensitātes treniņiem
  2. Neizgulēšanās un nepietiekams uzturs
  3. Tiek ievēroti mazi intervāli starp treniņiem vai sacensībām

Pātrenēšanās sekas

Lai gan pārtrenēšanās cilvēku vidū netiek uzverta kā nopietna problēma, sekas var būt visai pārsteidzošas. Tiek izdalītas trīs pārtrenēšanās fāzes:

  1. Samazinās ēstgriba, pasliktinās miega kvalitāte, netiek sasniegti vēlamie rezultāti, un tie pasliktinās, rodas nervozitāte;
  2. Pasliktinās sporta zālē iegūtie rezultāti, rodas nespēja pielāgoties ātruma un izturības slodzei;
  3. Rezultāti būtiski pasliktinās, kā arī var rasties izmaiņas nervu sistēmā un asinsrites darbībā, pasliktinās veselības stāvoklis, kaulu un locītavu veselība.

Kā izvairīties no pārtrenēšanās?

Pārtrenēšanās nereti tiek salīdzināta ar atkarību, jo no tās ir grūti atradināties. Pirmkārt, ir nepieciešams pašam saprast, ka esi pārtrenējies. Ja pēc treniņa izjūti spēku izsīkumu, nevis enerģiju, tad, visticamāk, esi pārtrenējies, un būtu ieteicams samazināt treniņu apjomu un slodzi. Papildu treniņu slodzes samazināšanai ir vajadzīgs labs, 7 – 8 stundu ilgs, miegs, veselīga un sabalansēta pārtika, kā arī nepieciešamība saprast, kad ķermenis būs gatavs nākamajam treniņam.

Otrkārt, atceries, ka pārtrenēšanos var novērst ar pauzēm starp vingrinājumiem. Minūte atpūtas dos iespēju palielināties muskuļu apjomam un spēkam, kā arī ķermenim pierast pie noteiktas fiziskās slodzes. Pauzes laikā tiek iegūta arī papildu enerģija nākamajiem vingrinājumiem.

Produkti, kas var palīdzēt treniņos sevi nepārslogot

Lai gan pasaulē vēl nav izgudroti produkti, kas palīdzētu cilvēkiem nepārslogot organismu, tomēr ir daži produkti, kas var palīdzēt. Par to, kādi tie ir, lasi zemāk!

  1. Whey proteīns – muskuļi ir tā grupa, kuru diezgan ātri var pārtrenēt, un tik pat ātri arī sajust. Taču tiem, kuri vēlas uzaudzēt muskuļus efektīvi, palīdzēs šis olbaltumvielu proteīns. Arī svara zaudēšanas procesā šis Whey proteīns būs labs palīgs!
  2. Tauku dedzinātāji – visbiežāk tievētāji ir tie, kas pārslogo sevi treniņu laikā, jo viņi neapzinās sev nepieciešamo apjomu un domā, ka, vairāk trenējoties, ātrāk nometīs svaru. Tievēšanas laikā talkā var nākt dažādi efektīvi tauku dedzinātāji, kas sniegs arī enerģiju, sekmēs tauku dedzināšanu un nomāks apetīti!
  3. Kolagēns – iepriekš runājām par pārlodzi, kas var rezultēties dažādās traumās vai, piemēram, kaulu un locītavu veselības pasliktināšanos. Šīs pārtrenēšanās sekas varētu nenotikt, ja ķermenis būtu apgādāts ar tik ļoti nepiecešamo kolagēnu, kas satur arī A, C un E vitamīnu. Kolagēns palīdzēs ne tikai kauliem un locītavām, bet arī muskuļiem, cīpslām un saitēm.

Organismam ir nepieciešamas nepārtrauktas rūpes. FitFactory mājaslapā atradīsi vitamīnus vīriešiem un sievietēm, produktus tauku dedzināšanai, proteīnus, kā arī daudz ko citu, kas palīdzēs sasniegt vēlamos rezultātus.

Seko līdzi Tava organisma spējām! Nav jātrenējas katru dienu tikai tāpēc, ka citi tā dara. Organismam ir vajadzīgs noteikts laika periods, lai atgūtu spēkus un pielāgotos!

Piesakies jaunumu saņemšanai

Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu lietošanai www.fitfactory.lv. Uzzināt vairāk

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close